Berita Faizal

Finalis ABPBH 2006 lawat pusat pemindahan banjir

Thursday, January 18, 2007

Oleh: Unknown
Sourc: Berita Harian


RINGANKAN BEBANAN: Hanizam menyampaikan sumbangan untuk mangsa
banjir kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Semarang, Datuk Samsol
Bari Jamali di pejabat Umno Bahagian Ayer Hitam, semalam.

BATU PAHAT: Walaupun sibuk dengan siri jelajah promosi Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2006 (ABPBH 2006), 18 finalis sempat meluangkan masa melawat mangsa banjir di Johor.


Rombongan artis itu yang diketuai Pengerusi Jawatankuasa Induk ABPBH 2006, Hanizam Abdullah, melawat kira-kira 200 mangsa banjir yang ditempatkan di pusat pemindahan di Dewan Putera, Ayer Hitam, semalam.


Antara artis yang menyertai rombongan itu ialah Fadzli Zainal; Izwan Pilus; Akbar; Nikki; Amylea; Farrahwahida; Yassin Senario; Fauziah Ahmad Daud; Faizal AF4 serta dua penyampai Era, Khairil Rashid dan Kieran.

Hanizam yang juga Pengarang Hiburan Berita Harian, berkata rombongan finalis ABPBH 2006 itu dibawa melihat sendiri banjir yang melanda Johor dan bagi menunjukkan rasa simpati terhadap penderitaan mangsa.

"Kami melakukan jelajah promosi ABPBH 2006 ketika ini dan kebetulan Johor dilanda banjir. Sebagai tanda simpati dan sokongan terhadap mangsa, kami membawa sebahagian finalis ABPBH untuk menemui segelintir mangsa selain melihat sendiri beberapa kawasan yang dilanda bencana ini," katanya.

Hanizam berkata, pada kunjungan sulung ke kawasan dilanda banjir itu, mereka menyerahkan lebih 200 kampit beras sumbangan Berita Harian untuk diagihkan kepada mangsa.

Photobucket - Video and Image Hosting